3 dôvody prečo používať Google Tag Manager

Datum: 05.07.2022

Poznáte tento nástroj od Googlu, ktorý je navyše zadarmo? Ide o nástroj pre správu meracích kódov, ktorý vám dá o nich úplný prehľad.

3 dôvody prečo používať Google Tag Manager

SEO optimalizácia je súhrn viacerých krokov, ktoré vám môžu pomôcť využiť možné bonusy internetového marketingu v čo najvyššej miere. SEO agentúra, ktorá sa stará o vaše SEO služby, by vám určite mala odporučiť aj Tag Manager. Ide o nástroj na správu všetkých reklamných a meracích skriptov na webe, pomocou ktorého môžete vkladať na web značky či skripty. Jeho inštalácia je časovo nenáročná, nástroj disponuje prehľadným grafickým a intuitívnym rozhraním. Konfiguráciu značiek zvládnete na pár klikov.

Dokonalý prehľad

Získate tak úplne prehľad o práci všetkých meracích kódov na vašom webe. Navyše sa konkurencia využitím GTM nedozvie, aké kódy využívate. A o ktoré najznámejšie kódy ide? Spomeňme len tie najznámejšie ako napríklad Heatmapy (Crazy Egg, Hotjar), sociálne siete (Twitter, Linkedln, Facebook), zrovnávače tovaru (Heureka), Google Analytics či Remarketing (Sklik, Adwords). Vždy však nezabudnite odstrániť pôvodný merací nástroj. Vďaka nemu môžete merať weby v rámci viacerých účtov Google Analytics či dokonca do viacerých meracích nástrojov. Získate kontrolu nad zmenami v týchto meraniach, a tak môžete na zmeny efektívne reagovať.

Široké spektrum cieľov

Mnoho podobných nástrojov sleduje len konkrétne údaje. V prípade Tag Manager získate prehľad nie len v počte návštev na vašich jednotlivých weboch, ale aj o podrobnostiach ako kliknutia na banner. Umožní vám aj nechať si posielať údaje o aktivite a nákupoch na vašich e-shopoch. Skvelou vymoženosťou sú tzv. Verzie, v ktorých sa uchovávajú všetky zmeny. Kedykoľvek si ich môžete vyexportovať alebo obnoviť. Nie je problém sa vrátiť ku pôvodnej verzii a opäť ju začať využívať. To sa bude hodiť napríklad pri rôznych chybách, ktoré sa pri otestovaní a publikovaní značiek na web objavia.

Mimoriadna prehľadnosť

Určite nejde o samozrejmosť. Prehľadnosť pri podobných nástrojoch býva veľkým problémom. Hneď čo sa prihlásite do Google Tag Manager, budú vám jasne viditeľné implementované značky na webe. Ak by ste ich museli hľadať v rámci kódov, stratili by ste veľa času a nie každý by to zvládol. Ako sme spomenuli, okamžite sa dá preskúmať ich funkčnosť či ich testovať. Ak natrafíte na nepoužívané značky, jednoducho ich vymažete. GTM je využiteľný aj pri mobilných aplikáciách, kde môžete upravovať a pridávať značky bez nutnosti vytvorenie aktualizovanej verzie aplikácie. Nečaká vás ani výrazné spomalenie načítania webu, keďže sa vložené značky načítavajú asynchrónne.

Čítané: 38 x